Vertikala förbindelser är kluriga, särskilt hissar och spiraltrappor där
utgången på olika nivåer leder åt samma håll. Jag har en tendens att fuska
genom att förskjuta ways rakt ovanför varandra lite i sidled (inom
brons/korridorens/etc fysiska bredd och flygbildernas osäkerhet). Ett par
exempel som jag har jobbat lite med, helt utan anspråk på att nuvarande
lösning är den optimala:

Hälsningar Essin