Hej!

Yahoo syftar på gamla satellitbilder [1] så namnet kommer ändå från någon
annan källa (inklusive local_knowledge). Om man får tro wikin [2] är det
numera att föredra att sätta source-taggar på ändringssetet, bland annat
just eftersom det är jobbigt och ibland otydligt att ange vilken info om
ett objekt som kommer från vilken källa.

[1] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Yahoo!_Aerial_Imagery
[2] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:source

Hälsningar
Essin