Varje gång jag tittar på kartan över mitt närområde blir jag lite irriterad på ortsnamnet "Österhagen och Bergliden": https://www.openstreetmap.org/node/2381453578 . Namnet verkar vara något som förekommer i SCB:s tätortsstatistik [1] t.o.m. 2010, men har försvunnit 2015 (eftersom tätorten vuxit ihop med Bro) och jag gissar att ingen någonsin sagt att hen bor i Österhagen och Bergliden. Jag skulle vilja ta bort noden och ersätta med två, placerade med ledning av t.ex. Lantmäteriets numera användbara öppna data. Eller förstör jag någons fina databastillämpning då? Fast det verkar ju dumt att OSM:s databas ska vara en inaktuell kopia av SCB:s databaser... Iofs ska vi väl inte vara en kopia av LM:s data heller, men det är åtminstone inte estetiskt fult... Vad säger folk?

[1] https://www.scb.se/hitta-statistik/regional-statistik-och-kartor/geodata/oppna-geodata/tatorter/