Hej. Bra uppmärksammat!

Naturreservaten finns ju som öppna data i shapeformat hos Naturvårdsverket. Jag har för mig att den shapefilen släpar efter verkligheten lite dessutom. Sen vill man ju helst få med stigar, fikabord, informationsskyltar också, men det kräver ju ett fysiskt besök.

Jag försöker hålla naturreservaten uppdaterade i "mitt kvarter".

En relaterad grej är områden som är "biotopskydd". Dessa kan karteras i OSM också.

Mvh Christian