En annan tanke angående vandringsleder. Det nämndes höjdkurvor tidigare.
Höjddata från Waymarked Trails ska man ta med en stor nypa salt. Deras
algoritm och den DEM  (Digital Elevation Model) som de använder gör att
antalet höjdmeter kraftigt underskattas.

Läs t.ex. https://www.openstreetmap.org/user/Robhubi/diary/392875

Vad gäller Huddingeleden har jag för övrigt gått igenom del 1-4, sorterat
vägarna i relationerna, fixat glapp och laddat upp.

Webbsidan som hänvisas till för Huddingeleden är en Facebooksida. Jag tror
att https://naturkartan.se/sv/huddinge/huddingeleden-80-km är mer officiell
och beskriver leden bättre.

@Mikael Branting: De sju delar som huvudrelationen nu är uppdelad, är de
samma som sju etapper? Vad jag förstår innehåller Huddingeleden 11 etapper.
Om de 7 underrelationerna bara är en manuell uppdelning av en längre
relation så bör de ju sammanfogas i en relation istället för att vara
artificiella delar. Eller att man som sagt delar in i en officiell
etappindelning.

MVH /Daniel