Det här är ett intressant ämne, och jag tror att det finns flera möjliga
lösningar. Jag har mappat enligt alternativ 3 ibland, även om jag inte
heller är helt övertygad om att det är riktigt renlärigt. Om den ena ön är
tydligt större än den andra kanske man kan utgå från att det är den som har
gett namn åt den sammanvuxna ön, och betrakta den andra ön som en halvö. I
alternativ 1 skulle jag inte sätta place=islet på den sammanvuxna ön,
eftersom det ändå framgår av en inner-ring i en multipolygon (eller en ring
av ways med natural=coastline). Som det står på
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:place är place-taggarna för
namngivna platser, alltså betyder place=islet "det här är en namngiven
plats, mer specifikt en namngiven holme/liten ö".

//Essin