Hej,

Har dock en fundering/önskemål. Det finns ju även natura 2000 och riksintressen m.m.. Dessa hittar jag inte i OSM. Finns planer på att lägga in dessa (om de inte finns). En del områden är väldigt stora och överlappar varandra och då kanske olika färger skulle hjälpa till? Naturvårdsveket har ju all info, men den datan går ju tyvärr vad jag vet inte att importera till Googlemaps på något smidigt sätt. Använder alla möjliga kartor för att hitta områdesgränser så att få allt på ett ställe vore toppen.

Kartorna i sig används av radioamatörer i en tävling som går ut på att ge sig ut i reservaten och där kontakta så många andra stationer som möjligt. Reservatgränser och skärningspunkter måste då letas upp. Man får sedan poäng efter ett visst system. Allt loggas och presenteras på vår hemsida. SMFF nedan.

MVH
Bengt