Båtbuss-rutterna i Karlstad har ändrats, med nya anläggningsplatser och
linjedragningar. Tänkte uppdatera men tvekar om ambitionsnivån.

De gamla rutterna ger en del josm-varmingar (färjerutt ej kopplad...) som
jag aldrig lyckats få ordning på. Slutade att bry mig, men nu har
alltså rutterna dragits om.

Nu funderar jag på att helt enkelt radera själva rutterna och bara behålla
hållplatserna (med web-länkar till tidtabeller och linjedragningar). Det
skulle vara rätt meckigt att göra alla linjer med olika varianter för olika
avgångstider, och jag tror inte att någon egentligen använder OSM för se
linjedragningen. Mer jobb än nytta alltså. Och antagligen annan dragning
nästa sommar. Men de inaktuella rutterna måste åtgärdas på något sätt.

Synpunkter, invändningar?

/ Lennart