Hej,
Lurkar mest här, men kopierar det jag skrev på facebook[1] då jag inte vet
hur överlappet är:

"Jag kan på tok för lite om OSM för att hjälpa till i det här fallet, men i
mitt jobb på Wikimedia Sverige jobbar jag en del med att få personal inom
GLAM-sektorn (arkiv, bibliotek, museer) att redigera och svarar på frågor
från kommunikatörer och andra som redigerar och fått sina redigeringar
borttagna. Tror ni att det kan vara behjälpligt i det här fallet hjälper
jag gärna till. Dessutom kan jag tipsa om det stöd till gemenskapen vi
erbjuder, https://se.wikimedia.org/wiki/St%C3%B6d_till_gemenskapen, och att
OSM-gemenskapen helt klart ingår här. Behövs pengar för att ersätta
kostnader för resor till möten eller utbildningar, tryckkostnad för
utbildningsmaterial eller annat spännande jag inte tänkt på så går det bra
att fylla i en ansökning eller höra av sig så ska jag se vad vi kan göra."

[1]
https://www.facebook.com/groups/osmsweden/posts/8394042734000186/?comment_id=8397721956965597

Bästa hälsningar,
/axel

Axel Pettersson (han/honom)
Projektledare GLAM/Outreach
Wikimedia Sverige

+46 (0)733 96 55 65
axel.petters...@wikimedia.se

Twitter: @Haxpett <https://twitter.com/haxpett>

Stöd fri kunskap, bli medlem i Wikimedia Sverige.
Läs mer på *wikimedia.se/sv/blimedlem <http://wikimedia.se/sv/blimedlem>*