On Wed, Sep 05, 2007 at 08:21:44AM +0300, Mustafa wrote:
> http://www.openstreetmap.org/user/Mustafa+Ekim/traces/36935
> ve
> http://www.openstreetmap.org/user/Mustafa+Ekim/traces/37328
>
> bugün de bu yolların dönüşlerini gpx'licem.
>
> ben sitede flash map editorle bi gps trackleri goruyorum ama, benimki
> mi, baskasininki mi emin olamiyorum. ve, gps track'im, yahoo'dan render
> lanan haritadaki yollarla tam ortusmuyor. arabayla giderken kaydetmeme
> ragmen cogukez yoldan baya cikmis (30-40 metre belki daha fazla)
> gozukuyorum.

Bence potlach'i bosverip JOSM'i deneyin. Ilk asamada alismasi
zaman aliyor, ama ugrasmaniza deger.

> eger olay gpx tracklerin uzerini kalemle cizmek-boyamaksa bana biraz
> atIL geldi.

(eger dogur anladiysam) Uzun yollar icin biraz zahmetli oluyor,
ama bence yine en tutarli yontem GPS izlerinin uzerinden kalmele
gitmek. Her durumda cadde/sokak'larin turunu belirlemek, bunlara
ad vermek, hali hazirda var olan yollarla balantilarini kurmak
gerekecek. Dolayisiyla isimiz GPS verisini sisteme atarak
bitmiyor.

Yine de uzun bir yolu elle cizmeden donusturmek istiyorsaniz,
yontem su:

- GPX dosyasini JOSM ile acin.
- "Layers" penceresinde "GPX Tracks from ..." layeri uzerine sol
  tiklayin.
- Gelen menuden "convert to data layer" secenegini secin.
- JOSM'in uyarisini okuyun ve dikkate alin.

Bu sekildeki verileri sisteme yuklemeden once, OSM'de o verilerin
olup olmadigini mutlaka kontrol edin.

Her durumda bu yontemi uygulamadan once iki kez dusunun. Cunku:

- Bu sekilde yapip kontrol etmeden yuklediginizde, sizden once
  yapilan kisimlari yeniden girmis olacaksiniz. Bu veriler
  sistemde birisi duzeltinceye kadar cift kalacak.
- Bir suru gereksiz nokta girmis olacaksiniz. Saniyede bir
  topladiginiz verilerle bir saat gittiginiz bir yol 3600 nokta
  ile ifade edilecek. Buyuk olasilikla elle cizerseniz bu 600
  nokta bile olmayacaktir. Otomatik sadelestirme mumkun, asagida
  soz ettim, ancak yine sonucun makul olmasini garantilemek zor.
- Var olan veriyle baglantilarini kurmak oldukca zor.
- Topladiginiz veri istediginiz yolu yansitmayabilir. Ornegin bir
  otoyolu ciziyorsaniz, otoyolun kendisi yerine ugradiginiz mola
  yerinin servis yolunu sisteme koymus olacaksiniz.

Bu yontemi uygulayacaksaniz, benim onerim GPX izlerini
olabildigince sadelestirmeniz. Bunun icin gpsbabel
kullanabilirsiniz. JOSM icin de bir "simplify way" ek ozelligi
vardi ama JOSM'in kendinde mi, yaoksa eklentilarin birinde mi
bilmiyorum.

Bir not daha: Ben denemedim ama, yeni JOSM birden fazla data
layer destekliyor. Dolayisiyla var olan veri ile kendi
verilerinizi karistirmadan gormek bu sekilde daha kolay olabilir.

Kolay gelsin,
--
cagri