Bang Adres,

Mesera sitik njelaskenca kerna sienda.
Ibas dampar si pemakai, asum kita nge-download file mp3 ah ndai la lit je
larangen entahpe copyright.
Tambah sie undang-undang hak cipta ibas dunia maya (eletronik) pe lenga
jelas, bagepe ibas pelaksananna.

Ibas dampar artis Karo, memang pendapatan ibas penjualan kaset/cd banci
menurun. Tapi popularitasna terbantu perbahan i dunia maya informasi cepat
beredar. Industri musik harus menyikapinya dengan memunculkan kreativitas
baru jika ingin bertahan, misalnya dengan melakukan music tour-road show.

Situhuna kel, pihak produser musik pemegang hak cipta banci langsung nuntut
ku pengadilen adi merasa irugiken. Simehulina, ipersingeti lebe man pihak si
melanggar hak cipta. Adi la ibegikenna, emaka itempuh alu jalur hukum. Tapi
ngasa gundari reaksinape lenga si idah.

Jadi ibas sienda, siserahkan man hukum pasar saja.

Melala memang dampak si muncul erkiteken kemajuan teknologi si gundari e,
ija undang2 lenga siap nampung (ngatorsa).

Hal positif si deban, melala lagu-lagu si ndekah bermunculan kembali,
sehingga terjaga kelestariannya.

Kepedulian man perkembangan musik Karo tetap ada. Perlu siukurken ras-ras
uga mengakomodasi kepentingan kerina pihak-pihak si terkait gelah
kreativitas banci tetap tersalurken ras kerina pihak banci ndatken
manfaatna.

Bagenda lebe bas aku nari. Teman-teman sideban mungkin lit masuken deba
nari.

Bujur

--
Alexander R. Surbakti