Szia !

1. Az első feladat, hogy routert be kell állítani. Ha a tűzfal be van
kapcsolva a routeren, akkor azt a portot, amelyiken a pc-re telepített
program forgalmaz be kell engedni az internet felól. Kifelé általában
nyitva van.

2. A routereken szokott lenni egy "virtuális szerver"-ek elnevezésű
szolgáltatás, amely azt biztosítja, hogy az internet felől érkező
megkereséseket, a megadott porton (kapun) keresztül, melyik belső
hálózaton lévő gépre továbbítsa. Így jut el a kérés a megadott PC-ig.

3. Ha te távolról (értsd, internet) akarod elérni a router mögött lévő
PC-t, akkor ismerned kell a router internet felőli oldalának az IP
címét. Ez általában dinamikus IP cím, amit az internet szolgáltató oszt
ki akkor, amikor feljelenkezel hozzá, mármint a router. Ez a cím nem
mindig ugyan az. Ennek az automatizálására is vannak megoldások, de
egyenlőre ennyit.

A programok kiválasztására a többiek már feleltek.