Ha a router és a szerver program is támogatja az uPNP-t, akkor magától
beállítja azokat (ServU támogatja), ellenkező esetben a jobb programokban
meg lehet adni egy úgynevezett passzív port tartományt, amit be kell
forwaldolni a szerver felé. Ha ez be van állítva, akkor az FTP szerver
megmondja, hogy az FTP kliens ezek közül a portok közül válasszon az
adatcsatornához.