Kérdés, hogy mit csinál a router és milyen?  A nagy processzorterhelés
azt is jelentheti, hogy elfogyott a memóriája. Így nem csak a CPU-t
érdemes nézni. Az 5 perces átlag pedig egy vonalnál nagyon becsapós, mi
például 1 perceset nézünk. Az 5 perces 20%-al azt is jelentheti, hogy 1
percig 100% volt és eldobálta a kapcsolatokat, utána pedig 4 percig
mindenki eszmélni próbált ezért volt 0, az átlag pedig 20 :) Szóval
először nyomozz és mérj, utána lehet gondolkozni a megoldáson. Pld. ha
natoltok, akkor a routerrel csinálhatsz egy olyat is mindent
forwardoljon mondjuk egy Linux gépre, aki megcsinálja a natot és amit
kell, a router pedig csak bután forwardolja a csomagokat, így több
mérésre lesz lehetőséged, nem utolsó sorban látni fogod, hogy miként
változik a router terhelése attól, ha bizonyos tevékenységeket elszedsz
tőle. ha a sima packet forward-tól is 100%-ra megy a CPU, akkor lehet
jobb lesz kidobni :)

Üdv!

 anti