Az energiatakarékos izókat gyorsan le fogják váltani a LED-es fényforrások,
a mellékletben van akár 100 W-os led 6500 lumen fényerővel.

Előny: kis fogyasztás, hosszú élettartam (10.000-100.000 óra)
bírja a ki/be kapcsolgatást, könnyen szabályozható a fényerő, a legújabb ledek
fényereje 120-130 lumen/w,
ugyanakkora fényáram mellett mint egy hagyományos izzó 1/6-1/15-öd annyi
teljesítményt veszenek fel.

hátrány: érzékeny az áramra s a hőmegfutásra, célszerű áramgenerátorról
meghajtani,  egyelőre még drága,
a kibocsátott fény spektruma a szem számára idegen (nem tudtam szebben
fogalmazni, a meleg fényűek viszont egyre bartáságosabbak a szem számára )

http://www.hueyjann.com.tw/english/index-e.htm
(Products->high power led, eddig itt találtam a legnagyobb teljesítményű ledet)

Kunstár László