A System Rescue CD az IDE eszközöket is sdX -nek látja (kellett első használatkor pár perc, mire rájöttem). Nem lehet, hogy merülőben van a BIOS elem és elállítódott valami a BIOSban (más sorrendben inicializál)? Úgy gondolom, hogy a Debianod most is sda -nak látja a SCSI és hda -nak az IDE lemezt, mert különben nem tudta volna mountolni (nem írtad, hogy az fstabot módosítottad, kivéve, ha tükrözöl mindent az IDE HDD-re és most arról fut a rendszer).

Tóth László

Bálint István wrote:
Van egy ötéves szerverem, amin Debian Etch fut. Benne egy scsi-hdd (sda) és egy ide-s mentésre (hda). A szerveren három hete cseréltünk tápot, mert a régi megadta magát. Utána többször újraindítottuk - semmi hiba. Ma újraindítottam - bejön a GRUB, de kiírja, hogy nem tudja indítani a rendszert a rott=/eev/sda11-ről. BIOS jelszóval védve, a /boot partíció és íigy a /bootgrub/menu.lst rea only-ként van mountolva a /etc/fstab-ban. Megnéztem Systemrescuecd-vel és PartedMagic-kel és láss csodát mindkét program az eddigi sda-t sdb-nek látja és a hda-t sda-nak!!!!
A szever zárt, risztóval ellátott helyen van - külső behatás kizárt.
Átírtam a root (hd0,0) bejegyzést a bootolásbál a GRUB-nak root (hd1,0)-ra és bootol!!! Mi a fene történhetett? BIOS hiba? Megsérülhetett az alaplap vagy a BIOS a tápcserénél és kompresszoros tisztításnál?
Van valakinek valami tippe? Haldoklik a szerver vagy javítható a hiba?
Köszönettel: