Üdv!

> Virtuális szerverekben gondolkodom, úgy néz ki lenne rá pénz (8
> GB RAM, Intel "Snow Hill LC" server alaplap, Intel Quad Core Xeon
> X3330 2,66GHz processzor, SATA-s hdd-k és raid vezérlő). 3-4
> debiant szeretnék futtatni rajtuk (squid, levelezés, apache).
> Milyen oprendszert javasoltok rá? XEN SLES-sel? Hyperv? stb.
> Nálatok hogy van? Nincs semmi tapasztalatom benne.

Mivel nem nagyon értek hozzá, időm is kevés erre, ezért megfogadtam Molnár
Péter javaslatát és a virtuális gépeknek a proxmox-szal ágyaztam meg.

Nem bántam meg.

Magam két gépet használtam fel erre a célra. Egy clustert alkotnak. (Szerintem
a második gép majdnem annyiból kijön, mint a processzor a tervezett
gépetekben) Miért? Nem tudom, hogy melyiknek kell több processzor vagy
memória. Pillanatok alatt át lehet tenni egy virtuális gépet a cluster másik
gépére.
Aránylag könnyen tudok menteni. Lehet menteni működő gépet is, javasolt egy
samba megosztásra. (Nyilván nem önmagára, mert akkor hol a biztonság.) Ha baj
lenne, könnyen helyreállítható.

Az egész Debian Lenny alapú, tehát ha ahhoz értesz, akkor nem lesz ismeretlen
a környezet.

Összefoglalva: jelen ismereteim / tudásom mellett jó választás volt.

Üdv: Fodor Zsolt