Szia

Az asztalcserében nem tudok nyilatkozni :)

Monitor a PC-hez is kell. És egér és billentyű!
Nem mondtam, hogy olyan nagyon sok pénzt lehet rajta spórolni!

Akkor a gazdaságisok levlistájára írtam volna :)

Sőt, egy kis rendszer még talán drágább is. Egy nagynál amit megspórolsz a
klienseken abból pont kijön a kiszolgáló gép.
KB 8 kliens kapcsoltam (szoftveresen) egy kiszolgálóra. Két gép működik
kiszolgálóként, egyrészt a 15 kliens terheléselosztása miatt, másrészt ha az
egyik kiszolgáló leáll, a kliensek automatikusan átállnak a másikra.

A megtakarítást két helyen lehet elérni: egyrészt a kliensek darabja 5 wattot!
fogyaszt másrészt -és ez a lényeg- a rendszergazda munkája csak a két
kiszolgálóra korlátozódik! A másfél év alatt, mióta ilyen rendszer van a
termekben, egyetlen teremben néztem meg a klienst, mert a monitorból kicsúszott
a tápkábel!

A kiszolgálóba kell némi memória, de mivel 1 GB DDR2 3000Ft ezért ez nem nagy
dolog.

Mi a Műszertechnika Tatabánya Kft-nél vettük, kb 70ezer Ft volt egy szett
(kliens, LCD monitor, egér, billentyű)

Ha van egy csomó jó géped, rendezz be egy új termet. Bár én ha most kellene
termet berendeznem, már azt is vékonykliensekből csinálnám! Multimédia
szerkesztés kivételével szinte mindenre jó.

A lényeg: az iskolának jó, mert alacsony az üzemeltetési költség, és nagy
rendelkezésre állás! A tanárnak jó, mert egyszerű kezelni (egy
billenőkapcsoló), gyors be és kikapcsolás (ha bekapcsolva marad, a takarítók is
le tudják kapcsolni). A rendszergazdának nagyon jó, mert ha mindenkinek jó,
akkor békén hagyják, mert gyakorlatilag nagyon kicsi a hardveres hiba esélye
(nincs mozgó alkatrész, melegedés, persze ami elromolhat...), és a szoftveres
hibákat a szerverszobában a gépek előtt ülve meg lehet oldani.

Márpedig ez egy rendszergazda fórum, ahol az a lényeg, hogy a rendszergazdának
jó legyen :)

Remélem segítettem!

VR