Kedves Listatagok!

Kicsit részletezem a problémámat (a rendszer XP Prof. SP3):

Kolléganőm megkért, hogy nézzem már át a gépét (programfrissítés, Win Update, vírusellenőrzés, stb.). Kezdtem a régi programok leszedésével, CCleaner futtatása, majd töredezettségmentesítettem. A gépen AVAST volt, belenéztem a logokba és a karanténba, nem meglepő módon a karantén tele volt csúnya állományokkal. Ezek után az avasttal boot idejű ellenőrzést végeztem többször is; első futtatás alkalmával 6 kártevőt talált, második alkalommal még 1-et, ezuán kikapcsoltam a rendszervisszaállítást, és futtattam harmadszor is, de ekkor már nem volt találat.

Ezek után gondoltam leszedem az Avastot, és leellenőrzöm NOD-dal is. Ekkor ért a "meglepetés", a Biztonsági központ ki volt kapcsolva; bekapcsoltam, majd látom, hogy a vírusselenőrzés résznél az alábbi szöveg található: "A Windows több víruskereső szoftvert talált a számítógépen, és legalább az egyik jelezte, hogy naprakész, ...".

Ezek után leszedtem az Avastot, és újra megnéztem a Biztonsági központban a Vírusellenőrzés résznél mi szerepel. Nem szó szerint, de az írta, hogy a "... Symantec AntiVirus Corporate Edition be van kapcsolva és naprakész..." Ezek után próbáltam megkeresni a telepített programok között, a Program Files mappában, stb., de ennek a vírusírtónak sehol nem találom nyomát sem.
Ezután a NOD-ot futtatva újabb két kártevőt talált (Trójai).

Találkozott-e már valaki hasonló jelenséggel, ha igen akkor hogyan sikerült megoldani (Symantec AV)? Hogyan távolítható el a "Symantec AntiVirus Corporate Edition" vírusírtó, ha nem egy vírusról van szó, ami azt mondja magáról, hogy vírusírtó? Vagy egyáltatlán mit jelent ez, miért nem találom sehol a telepített programok között, és a Program Files mappában sem?
Milyen víruskergetővel próbálkozzam?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdvözlettel, Veres Sándor

--
Szegedi Szolgáltatási Középiskola és Szakiskola
Kossuth Zsuzsanna Egészségügyi és Könnyűipari Tagintézménye

munkah.tel.: 62-420-647 (109-es mellék)
e-mail: ver...@kossuthzs-szeged.sulinet.hu