Molnar Peter írta:
Hello!
Egyébként pedig figyelembe véve, hogy minimum 4-5 évig nem lesz lecserélve akkor én innkább Quad procit tennék bele
Ezt mar nem elsore hallom.
Ha iskolai celokra tervezunk, s alaplapi vga-val beerjuk, akkor kerdem en miert nem eleg a dual Core-s proci?
Mar bocsanat, de iskolai celra minek a 4 magos proci?
Csatlakozom, a proci csak unatkozni fog, üresen malmozik pár százalékon, hacsak nem film tömörítésre használják
A valós idejű vírusvédelemhez is elég lesz a dual.
A memória mérete sem nagyon mérvadó, ha csak az egyszem windows fut rajta virtuális gép nélkül, mert ÚGYIS swappelni fog a pagefile-ba a dögje, OTT szűk.
Dualban gyorsabb ez a lényeg.
Tehát gyorsítani a jó alaplap és a jó hdd fog!

Itt van előttem egy dual core procis Lenovo laptop, 4 GB Ram-mal, de csak 5200 rpm hdd-vel, ennek megfelelő kis MB cache, Vistával, hát ez lassabb, mint a 2 GB Ram egymagos, 3, 6 GHz procis, de jó HDD-vel és alaplappal szerelt asztali gépem. Értsd, alapvető alkalmazások jobbak, ha figyelsz a hdd-re és az alaplapra. Ott a szűk keresztmetszet. (sőt ez a laptopom lassabb az oprendszer miatt, mint egy 2003-as XP proffal hajtott régi HP laptopom 1 GB rammal, hdd paraméterek ugyanazok, nem a mérete a lényeg) Nekem újabban Gigabyte alaplap jött be, ASUS-t felejtettem pár éve, pedig sokat vettem régebben. Túl robosztus, hibák voltak. Ettől függetlenül nem rossz választás. Tápot igényesre-márkásra-maxra vedd! Főleg ha ASUS, képes kis táphibától nem elindulni. Ha pénz van, és élettartam fontos, inkább márkás proci hűtő, ki gondolná...!

sl