Miután nem kaptam választ a kérdésemre, úgy döntöttem kísérletezgetek egy kicsit (kockáztatva azt, hogy 150 gépen nem lesz névfeloldás ;). A próbálkozásaim eredményeként most már nem jelennek meg a hibaüzenetek a logokban. Leírom a megoldást, ha esetleg valaki hasonló problémával találkozna.

A korábban felvázolt megoldási javaslatok közül a második több fórum szerint is orvosolja a problémát. De ez csak félmegoldás, mivel a logokban ugyan nem fog megjelenni a hibaüzenet, de attól az még jelentkezik. Ezért ezt a megoldást ki sem próbáltam. Az első megoldási javaslat pedig szintaktikailag hibás, ezért mással próbálkoztam.

A "/etc/bind/named.conf.option" fájl alábbi módosítása után végül most már nem jelennek meg a hibaüzenetek:

server 0.0.0.0/0 { edns no; };

options {
edns-udp-size 512;
max-udp-size 512;
}

Elképzelhető, hogy az "edns-udp-size 512; max-udp-size 512;" részekre nem is lenne szükség; csak azzal próbálkoztam először (sikertelenül), majd utána a "server" opcióval kombinálva, és mivel, akkor már nem jelentek meg a syslog-ban a hibaüzenetek, és a névfeloldás is működik, így benne hagytam.

Üdvözlettel,
Veres Sándor