Üdv Mindenkinek!
Gyors leírásban, hogy hogyan oldottam meg a termenkénti net tiltás/engedélyezést: Serveren (Hyper-V-ben) virtuális gép létrehozása minden teremhez egyet. Ez XP; net beállítása szokásos. Erre telepítettem FreeProxy-t (ingyenes!). Diák gépen Gateway DNS szokásos sulinetes, de az átállítást policy-val tiltom. Böngészo"kben proxy állítás az adott terem virtuális gépére (FreeProxy-ra). IE-ben kapcsolatfül tiltása policyvel, Firefoxban public_fox plugin install (ezzel lehet Firefox beállításait jelszóval tiltani, sok más mellett). Ezek után az info tanár vagy megkér (jellemzo"en), vagy VNC-vel remote-ban eléri a Virt.gépet és o" maga a Freeproxy-t az adott teremhez Runolja, vagy Stoppolja. A FreeProxy egyébként akár távoli paranccsal is indítható/leállítható lenne. Egyéb iránt ezeket a virtuális gépeket más teremfelügyeleti célokra is használom (WakeOnLan, Monitorozás, Naplózás, Távsegítség stb) és még azt is megtettem, hogy az egyes termek külön szegmensekben vannak!

Aszti
rencergarázda