2010/2/3 Ambróz Zoltán <sysad...@rszi-zirc.hu>:
> az MS egy meg kozze nem tett (vszinuleg azert, mert nem minden esetben jo)
> gyorsjavitassal probalta meg orvosolni a problemat, ezert ezt ugy kell
> megigenyelni (no para – hamar megvan). Itt lehet sorba allni erte:
> http://support.microsoft.com/kb/900087. En ezzel kezdtem, de nem segitett
> rajtam.

En erosen elgondolkodtam.... Mennyibe is kerul ez az Exchange? Meger ez annyit?

> Egyik magyar Exchange MVP irt egy SMTP EventSink-et ez tobbeknel (nalam is)
> megoldotta a gondot, itt talalhato a kod es a leiras:
> http://www.it-pro.hu/Default.aspx?tabid=121&id=29.

ERRE GONDOLSZ?

Amióta először feltelepítettem az Exchange 2003-at, azóta tapasztalok
egy igen ronda hibát. Néha - akkor még úgy gondoltam
meghatározhatatlan, hogy mikor - jönnek olyan levelek, amikben a
magyar ékezetes karakterek helyett helyes kis kínai írásjelek
találhatók. Akkoriban az elsőszámú gyanúsítottam a Lotus Notes volt,
miután a hibás levelek tipikusan Notes kiszolgálókról érkeztek. Még a
korai időszakban rájöttem, hogy valahogy, valamiért, valahol, valaki a
kelet-európai kódkészletet utf-8-nak ismeri fel.
A problémára megoldás nem volt, csak meg lehetett kerülni azzal, hogy
azon a levélen, ami ilyen jeleket mutatott, átállítottuk a
kódkészletet utf-8-ról kelet-európaira és elmentettük.
Ez a "megoldás" ugyanakkor fapados, ronda és kényelmetlen.
Időközben eltelt egy-két év és sajnos a fent említett jelenség
elkezdett szaporodni. Miért? Az ok: gmail. Sajnálatosan megfigyelhető,
hogy a gmail-ről érkező magyar ékezetes levelek legnagyobb százaléka a
Notes-al megegyező tüneteket produkál.
A levelező listákon, fórumokon egyre többször előkerül a probléma.
Két napja megelégeltem az ügyet és úgy döntöttem, a végére járok.
Mintegy másfél napnyi nyomozás (kb. 100 db levél elküldése) után a
következőkre jutottam:
A hibás levelek a fejléc mezők és a levéltörzs kódolásának eltéréséből adódnak.
Hogy is néz ki ez?
Ha egy levél feladó, címzett vagy tárgy mezejébe a 7 bit-es
karakterkészlet feletti karakter kerül (pl. magyar ékezetes), akkor
ezt a rendszer átkódolja egy speciális formátumba és ebben a
formátumban megjelenik az eredeti szöveg kódkészlete is. Ugyanez
vonatkozik az üzenetre is. Ezeknek a kódkészleteknek elvileg nem kell
megegyezniük (nem néztem meg az RFC-t, de valami ilyesmi rémlik).
Ha az Exchange kap egy levelet amiben két ilyen kódolás eltér (pl. van
egy gmail accountunk, ahol a nevünk ékezeteket tartalmaz, akkor abból
iso-8859-1 -es kódolás lesz, ugyanakkor, ha magyar ékezetes szöveget
írunk a levéltörzsbe, akkor abból iso-8859-2 lesz - mondjuk fogalmam
sincs miért ), akkor megpróbálja közös nevezőre hozni a levelet (vajon
minek?). A közös nevező pedig az utf-8 lesz. Ez eddig rendben is
lenne, de a levélkódolását átkapcsolja ugyan utf-8 -ra, de nem kódolja
újra és ebből lesz az a kínai csoda, amit kapunk (ááááá most jöttem rá
miért! Szoktatni kell a jónépet az eljövendő kínai világuralomra! ).
Mostmár tudjuk, hogy mi történik, de hogyan tudjuk ezt kijavítani?

A Microsoft készített egy hibajavítást erre a problémára ami innen
beszerezhető. A dolog szépséghibája, hogy többek szerint (én nem
próbáltam) nem működik. Sajnos (szerencsére) még mielőtt rátaláltam
volna erre a javításra saját magam írtam egy SMTP EventSink-et ami
nálam bevállt, és mások szerint is működik.

A dolog működése nagy vonalakban a következő:
1. A bejövő levél minden fejlécmezejéből kivadásszuk a kódkészletre
vonatkozó bejegyzéseket.
2. Egyesével összehasonlítjuk ezeket a bejegyzéseket a levéltörzs kódolásával
3. Ha bárhol eltérést tapasztalunk akkor a levéltörzset átkódoljuk utf-8 -ra.

A megoldás programkód itt található.

A telepítéshez a következőkre van szükségünk:
1. Be kell szereznünk az SMTPREG.VBS fájlt. Ezt megtaláljuk a
Microsoftnál, vagy itt.
2. Tegyük be az SMTPREG.VBS-t és a CorrectCharsets.js fájlt egy
könyvtárba pl. c:\Sinks
3. Vegyünk elő egy parancssort és lépjünk be a 2.-es pontban
létrehozott könyvtárba.
4. Futtassuk le a következő két parancsot:

cscript smtpreg.vbs /add 1 OnArrival CorrectCharsets
CDO.SS_SMTPOnArrivalSink "mail from=*"
cscript smtpreg.vbs /setprop 1 OnArrival CorrectCharsets Sink
ScriptName "c:\Sinks\CorrectCharsets.js"