Molnár Péter írta:
Hello!
Direkt nem irtam oda, hogy szerintem milyen elonyei vannak.
Ezert a kovetkezo kerdesem lenne:
Amennyiben egy intezmeny a tanuloinak es dolgozoinak biztosit wifi-s elerest, de nem nyilt wifi-t, hanem valamilyen jelszavasat, akkor az mennyiben rosszabb, mint az altalad emlitett nyilt wifi.
S persze a kerdes, hogy mennyiben jobb esetleg?
Rosszabbnak nem rosszabb, abban az esetben, ha mindenki rendelkezik az intézményen belül a hozzáféréshez szükséges jelszóval. Ezzel a gond, hogy ha 1 jelszó van mindenkinek arra mi a garancia, hogy kívülálló nem jut hozzá?, majdnem mintha nyílt lenne. A radius alapú hitelesítő szerver nem rossz dolog, ám szerintem iskolai körülmények közé való implementálása megleheto~sen körülményes. Mivel EAP protokolt használ így a 802.11x egyes régebbi mobilkészülékeken (b-s wifi a telefonban stb) nem mindig működne 100%-ban.