Szia!

Köszi!
Felmountoltam, kitöröltem az "x"-et, passwd-el megváltoztattam a jelszót.
És remélem nem kiabálom el, most tudom használni a gépet.
:-)

Köszönöm mindenkinek a gyors segítséget.
Ilyen abszurdságot hál'istennek ritkán követek el.

Bár azt még mindig nem értem, hogy a jelszó megváltoztatása a grafikus felületen miért nem hajtódik végre.
Konzolban meg túl jól sikerült ezzel a kizárással.
:-!

--
pt

Bálint István írta:
Felmuntoolod a systemrescuecd-n a másik partíciót (/-t) írhatóan valahova (pl: /mnt/linux) és az etc/passwd fájlban kiütöd a hasht.
Újraindítod és belépsz jelszó nélkül.
Próbálhatod még Parted magic-kel is
De itt egy elírás egy másik módról:
http://www.cyberciti.biz/faq/linux-reset-forgotten-root-password/