Ezt a jelenséget sajnos nem tudtam bőbeszédűbben leírni.
;-)

A hiba a /etc/vsftpd.conf állományban, és a használt felhasználó jelszavában volt.
A conf-ban benne maradt egy sor amivel valszeg nem tudott mit kezdeni.
"ssl_enable=yes"
Ráadásul még a felhasználók állományának a nevében is bezsidóztam egy kicsit.
A /etc/vsftpd.userlist helyett /etc/vsfptd.userlist.
A felhasználó jelszava pedig ugyanúgy megzavarodott, mint a múltkori kizárásomkor.
:-!

Tudom a kezdők mindig hajlamosak, kritizálni azt amihez nem értenek.
:-D
De nem hiszem, hogy az természetes, a vsftpd-től az teljesen normális, hogy újra próbálom indítani, ő azt mondja [Ok].
Kétszeresen is [Ok]-t mond.
És még sem indul el.

Legalább annyit, hogy [ERROR], ha már a "hülyegyerekrosszaconf" nehezére esik.
:-D

Visszatéve az eredeti conf állományt már legalább elindult.
Így egy másik felhasználóval, telnet-el legalább már tudtam tesztelni.

Köszönöm a segítséget.

--
pt

ui:
Bár az most nagyobb fejtörés a számomra, hogyan is írhattam volna jobban körbe ezt az esetet.
:-D
De lehet, hogy "olcsóbban" megússzátok, ha csak irkálok és félórán belül rájövök.

ParaTrooper írta:
- ubuntu 9.10
- vsftpd 2.2.0
- Most úgy néz ki, hogy nem is fut, hiába indítottam újra a rendszert. Ez azóta nem megy amióta az első konfig file módosítás után egy restart-ra kértem meg.
- A log file-ban nincs semmilyen bejegyzés.

Ennyit tudok sajnos, és ezért is járok helyben.
De most hirtelen egy kérdést beszúrnék...
A konfig és egyéb állományainak ki kellene legyen a tulajdonosa, ha ezt az egészet jól csinálnám?
És miért nem indult el? Mi lehet az oka?

--
pt