Feladó: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu meghatalmazó: Csökmei István Péter
Küldve: 2010. 03. 18., Cs 21:23
Címzett: Techinfo
Tárgy: Re: laptop + tartomany

Hello!
> Ezt nem értem egészen mire gondolsz.
A laptop az ugye hordozható számítógép. De ha hozzáláncolod a
tartományhoz akkor épp ez a tulajdonsága vész el.
> Céges környezetben azért a tartomány nem ennyiről szól csak optimális
> esetben, hanem van millió egy egyéb szerepe is...
> Az egy dolog, hogy sokan a tartományból csak ennyit használnak.
Az összes többi arról szól, hogy: "Ehhez ne nyúlj mert a kezedre csapok,
ahhoz se mert azért is a kezedre csapok, stb." -ket könnyen tudja egy
wingazda állítgatni. A GPO-k és a többi három- négybetűs káromkodás stb.
mind arra valók hogy a felhasználót "kordában tartsák". A frissítések és
szoftverek telepítéséről meg annyit, hogy az én notimban ne turkáljon
rajtam kívül senki. Azt énrám bízták, tehát én felelek érte. Én viszont
csak akkor vagyok hajlandó felelni érte, ha pontosan tudom az utolsó
huncut frissítésről is, hogy mikor akar felmászni az oprendszerre.
> Az meg kb senkit se érdekel, h anya otthon mit akar a notival, mivel
> az nem azért van, h játszon, dolgozni meg tud...
> Ha meg a tartományba egyszer belépés történt onnantól igazából
> használható rendesen már az a profil, ha meg nem tetszik valami, akkor
> a helyi gépen is be lehet lépni... Természetesen a jogosultságokat
> ésszerűen konfigolni kell...
S authentikálni ki fog? Én elég paranoid vagyok ahhoz, hogy a tartományi
tagokra a userek egyszer sem léphetnek be ha a DC nem érhető el.
Márpedig egy hozom-viszem masinánál ez elég gyakran megesik. Ezért az én
véleményem az, hogy a helyi fióknak meg lehet mondani, hogy a hálózati
erőforrásokat hogyan éri el. Ha a jelszó mentése dobozba beteszi a
pipát, hát megérdemli.
Így viszont lehet egy Melós és egy Jácc'ós fiók is. A Melós védett erős
jelszóval stb. A jáccós meg...
Az egész példa egyébként csak sarkítása a dolgoknak, lehet hogy
egyáltalán nem jól látjuk a helyzetet, de mivel konkrétumut megint alig
tudunk...

No de mind1. Ez az én álláspontom, nem kell velem egyetérteni, sőt ettől
jó ez az egész lista, hogy itt kifejthetjük a (szak- / vagy épp nem
szak-) véleményünket maximum tükröt tartanak elénk a kollégák, hogy nini
itt meg itt hibádzik az okoskodás.

CsIP

<<winmail.dat>>