Üdv,

> Nekem Ekiga (http://www.ekiga.org/ ) bevált Win7 alatt
Köszönöm, letöltöttem, telepítettem, tudok számot hívni - vszleg menni fog.

Van benne kritikus lépés (ld. Figyelem-részek) - az Archivum kedvéért
a tapasztaltak:

Telepítéskor alapból felkínálja az Ekiga.net SIP felhasználói fiók
igénylését és a hozzá kötődő szolgátlatásokat.
       Figyelem: létező szám és szolgáltató esetén el kellett
utasítani - ezt meg is engedi, mondván: később majd beállítható.
A telepítés rendben lefutott.
Az első indításkor lehetett/kellett összekötni a meglévő adatainkat az
Ekiga megfelelő kérdéseivel.
Ehhez a kezelő felületen a:
- Szerkesztés / Beállítások / Protokollok / SIP beállításoknál, az /
Egyéb alatt:
    Kimenő proxy:   üres (nem használunk proxy-t)
    Továbbítási URI: meglévőtelefonsz...@sip.neophonex.hu
- Szerkesztés / Felhasználói fiókok / SIP fiókok hozzáadása alatt
megjelenő paraméterek:
    Név: Szabad Karaktersor
    Regisztrátor: a meglévő sip-szolgáltatóra mutat (pl. sip.neophonex.hu)
    Felhasználó: a szolgáltatótól kapott, meglévő 11 jegyű telefonszám
(pl. 0621...)
    Felhasználó hitelesítése: a fenti tel.szám ismét
        Figyelem: elvileg ide a szolgáltatónál élő user-név kellene,
de ekkor ki tudja, miért, az eredmény egy
        "Nem lehet regisztrálni (Jogosulatlan)" üzenet lett a
Felhasználói fiókok ablakában.
    Jelszó: a szolgáltatónál élő jelszó
    Időtúllépés: meghagytam az alapértelmezett 3600-at
  - Fiók engedélyezése: bepipálva.

Az OK-ra kattintással megtörténik a regisztráció, ennek eredményeként
a fiók állapota "Regisztrálva" értékűvé válik.

> (ne zavarjon hogy "béta"), ingyenes és nyílt forrású.
A jelen helyzetben ez zavart volna  a legkevésbé ;)
Kicsit ugyan fura a kezelő felülete, különösen az X-Lite 4.0 után, de
ha jól látom, ez megy, az meg nem - egyértelmű, mit fogok kedvelni a
jövőben.

Köszönöm a segítséget.
Üdv: MT