Helló!
Tavaly kezdtünk vesződni egy hibajelenséggel, amelyet a felhasználók bejelentkezésénél tapasztaltunk. A felhasználó beírta a felhasználónevét és a jelszavát, amire válaszul azt a hibaüzenetet kapta, hogy "az eljárásszám kívül esik a megadott tartományon". Akkor jelentkezett először, amikor a 3.4-es samba került fel egy oprendszerfrissítéssel (ubi 9.10). Akkor úgy kerültük meg a dolgot, hogy a samba maradt a korábbi 3.3 sorozatbeli. Most viszont frissíteni kellett 3.4.8-ra (a bejövő windows 7 miatt) és újra előjött ugyanaz a jelenség. A gugli tavaly óta semmivel nem tud több infót, ezért megemeltem a samba loglevelt 5-re, és néztem, mi történik, amikor az egyik diák bejelentkezik. Egészen a jelszóig nem volt gond, azt elfogadta, aztán akkor nehezményezte a user teljes nevében levő ékezetet (Németh nevű user). Ezek nekem azért nem tűntek fel, mert tavalyelőttig én hoztam létre a felhasználókat és akkor ezeket kiirtottam, tavaly óta a rendszergazda csinálja, ő viszont nem. Csináltam egy próbát: töröltem a fiút a sambából, a /etc/passwd-ben kijavítottam ékezet nélkülire, aztán újra létrehoztam a sambában, s láss csodát, be tudott jelentkezni. Szóltam a kollegának, legenerálta az összeset újra, és a mostani csoportomból mindenki be tudott hiba nélkül jelentkezni.
Érdekes, hogy a korábbi samba erre nem volt érzékeny.
Meg az is, mennyire helyzetérzékenyek a windows hibaüzenetei.