Urbanics Mihály írta:

Sziasztok

eddig egy wmvare szerver volt telepítve egy windowsra egy desktop gépen, most szerver vásárlás előtt állok így felmerült néhány kérdés.

1.

wmvare ESXi 3.5 32.bites

wmvare ESXi 4.1 64.bites

Ezek ha jól gondolom, javítsatok ki ha tévedek, tartalmazzák az oprendszert is tehát szűz gépre telepíthetőek. És ha jól gondolom ingyenesen használható.

2. szeretném ha raid1-ben lennének a vincsik (ha tönkremegy az egyik az adatok ne veszenek el)

Az alap szererekben "csak" szoftveres raid van. Fog ez nekem rendesen működni a fenti rendszerrel? Vagy vennem kell egy hardveres raid-es kártyát?

Én 2 db Intel S5520HC alaplapos szerveren futtatom az ESXi 4-et. az egyikben 8G a másikban 4G memória van. Simán, különösebb megerőltetés nélkül fut akár az egyiken is 2 db NW6.5 szerver egy Ubuntu , egy PFSense, egy Mikrotik és egy windows XP egy időben. Az NW szerver processzorfogyasztása soha nem megy 400 fölé a lehetséges 2000-ből. De fut IBM e-series 226-345-346-on is, persze gyengébben.. A hardveres RAID-ot nem igazán kezeli. Próbáltam a fenti alaplapon kívül IBM serveraid 6, és 7-el is. Szoftveres RAID-ot pedig nem támogatja az ESXi. Ingyenesen használható, de kell kérni regisztrációs kódot online. Anélkül csak 1 hónapig megy. Gyárilag le van tiltva az SSH/SCP protokoll, és a shell-t nem lehet elérni, így nem lehet backupolni. Ezt a hibát kijavítva lehet "Veeam Backup and FastSCP" -vel Backupolni vagy áttölteni a virtuális gépeket másik ESXi-re. Néhány kattintás a VEAM Backup-ban. Ez a program is használható ingyenesen, de ehhez is kell regisztráció... Így megoldható hogy futás közben áttöltsem a virtuális gépet másik ESXi-re. A vendég oprendszer észre sem veszi hogy másikról lett indítva, ha a MAC address is ugyanarra van állítva. Automatizálni is lehet Command Line Utility segítségével, de ezt még nem próbáltam...

Péter