2010.09.28. 17:08 keltezéssel, Kovács Marietta  írta:
Eddig mindig csak egy szerverünk volt, mert soha nem volt pénz másodikra. Most viszont az a csoda
esett meg, hogy kisírtam egy új szervert (a nyáron el is készült), és közben a könyvtárban
"felesleges" lett egy Fujitsu Primergy szerver szoftverrel együtt. (Egy pályázatra
kapták, de végül is nem kellett, mert közben a könyvtári programot központi adatbázisra helyezték
át). Most van egy működő telepített szerverem és egy "üres" Fujitsu-m. Amit szeretnék
megvalósítani (majd ti megmondjátok, hogy lehet-e):
-szeretnék olyan biztonságos környezetet, amennyire csak lehet, tehát ha a "fő" szerver
kiesik, akkor a másik "zökkenő-mentesen" (ha létezik egyáltalán ilyen), átvegye a
szerepét. Tehát: mind a kettő ua. felhasználói adatbázist tárolja, home könyvtárak mind a kettőn
szinkronizálva stb.
-mivel ez egy iskola és nem egy bank, gondoltam, heti egyszeri szinkronizáció
megfelelne, ha beüt a krach, max. egy hétnyi változás veszne el
-DE (és ez egy nagyon nagy de) nem szeretném, ha mind a két szerver 7/24-ben menne
(felesleges áram stb.), hanem azt, hogy pl. pénteken délután bekapcsolom a "tartalék
szervert", ő szinkronizál a tesóval, utána lekapcsol.

Egyáltalán meg lehet ilyet valósítani, vagy totál hülye vagyok?
Környezet:
a mostani egy "noname", egyedileg összerakott PC
az új egy Fujitsu Primergy
szoftver: Win2008 szerver, DC+DNS+DHCP+nyomtató+email+file szerver

A másik szerverre is felteszed a W2008 at, az AD telepíted, új kiszolgálóként már meglevő tartományban, ezzel a tartományi adatbázis már is szinkronizált, és rendszeres időközönként ujra és újra szinkronizál. A DNS szolgáltatást is érdemes feltelepíteni (gondolom az AD be van integrálva). A DHCP szolgáltatást is előlehet készíteni (beállítás mentése, és az új szerveren visszatöltés) DE NEM SZABAD ELINDÍTANI. A DHCP kiosztásnál a DNS nek a második szervert is érdemes megadni, hogy a kliensek megtalálják, ha az első kiesik.
A többi már problémás.

Üdv
Forgács Csaba