Sziasztok,

Igaz "nagyon régi" szál, függetlenül ettől szeretném megosztani én is a tapasztalataimat. Sok mindenben egyet értek, illetve sok mindenben nem.

Kezdeném a raid kérdéssel, szerintem nem árt ha van raid egy rendszerben.
Mit adhat nekünk a raid, gondolok itt a Raid 1-re:
- redundancia
- a rendszer hibatűrő
- teljesítmény növekedés olvasáskor

Természetesen ha mód van rá javasolt a virtuális gépeket minél gyorsabb tömbre tenni, gyors vinyokkal. Természetesen itt a pénz is szűk keresztmetszet.

A másik kérdés, a cpu/gép. Szintén más nézőponton vagyok. Péter mondta talán, hogy a gépek száma ne lépje túl a magok számát. Én ezzel nem értek egyet. :) Természetesen ezen sokat lehetne vitatkozni. Nekem jelenleg is futnak olyan szervereim, amelyeken a 2x-3x több virtuális gép megy mint amennyi core található a hardverben, hozzá teszem gond nélkül. Természetesen ezek folyamatosan terhelés alatt vannak, nem hobbi virtuális gépekről beszélünk. A hardveren így jelenleg 10-60%-os terhelés jelentkezik ezáltal. A gépek nem homogének, windows és linux egyaránt fut a szervereken.

Illetve felvetődik a kérdés, hogy milyen operációs rendszereket futtatnál? Lehet, hogy írtad, ha igen akkor mea culpa, elkerülte a figyelmemet. Ezt a kérdést azért teszem fel, mert nem mind1, hogy a virtuális gép kihasználja-e a XEN adta sebesség különbséget paravirtualizált és hvm között. Szóval nem mind1, hogy paravitrualizációs módban vagy hvm-el futtatod a gépeket. Virtuális gépek hvm-el való futtatásakor nagyobb az overhead.

Szerintem puding próbája az evés, ha szét akarod szegmentálni a szervereket, szerintem semmi akadálya nincsen annak, hogy 4 gépet futtassál 4 core-os szerveren. Amúgy a dom0-nak ki tudsz dedikálni CPU-t így azzal se lesz gondod, hogy nem tudod managelni a szervereket lassulás esetén.

Remélem tudtam azért segíteni a hozzászólásommal, nincs szándékomban vitát kirobbantani, csak leírtam a véleményemet és a tapasztalataimat. ;)

üdv,

Vigh Zoltán - Zool