Sziasztok!

Egyik kollégám Multifunkciós készülékkel (Továbbiakban: MFP) kapcsolatban kérte a segítségemet, mert ő egyáltalán nem járatos ezen a területen. Mivel én se gyakran veszek ilyen eszközöket, ezért több szem többet lát alapon én pedig a ti tanácsaitokat, segítségeteket szeretném kérni.

A kolléga elvárásai az MFP-vel kapcsolatban:
 - nyomtat, fénymásol, szkennel
- otthoni használatra kell, és nem irodába, de "gyakrabban" használnák (havi oldalszámot nem tudok)
 - színes nyomtatás, fénymásolás (de ha fekete-fehér, akkor lézer)
 - színes szkennelés
 - gazdaságos üzemeltetés (toner ár / kinyomtatható oldal)
 - minél kisebb méret
 - Fax NEM szükséges
 - lehetőség szerint lézer

Mire használná:
 - dokumentumok (szerződések, tananyagok, stb.) nyomtatása
 - dokumentumok (szerződések, tananyagok, stb.) fénymásolása
 - dokumentumok, fényképek szkennelése
 - nagyon ritkán egy-két fénykép nyomtatása (de nem fotónyomtatót szeretne)

A kolléga két típust nézett ki egy webáruház oldalán:
1.) Samsung SCX-3205W
Ezzel az volt a "problémája", hogy nem színes.
Ha a fekete-fehérrel megelégszik, akkor én ezt merném neki ajánlani, igaz nem tudom milyen kapacitású a tonert és mennyibe kerül.

2.) HP photosmart premium 2011
Ezzel az volt a "problémája", hogy tintasugaras :-). Ahogy én látom ez inkább annak ajánlott, aki gyakran nyomtat fotót is, így ezt inkább nem javasolnám neki.

Összefoglalva én azt vettem ki a szavaiból, hogy egy "olcsó", színes (esetleg fekete-fehér) lézer MFP-t szeretne, aminek gazdaságos a fentartása ("toner ár / kinyomtatható oldal" tekintetében).
Ha tudtok-e ilyet javasolni, akkor megköszönöm az ő nevében is.

Három kategóriában várom a javaslatokat:
 - színes lézer MFP
 - fekete-fehér lézer MFP
 - színes tintasugaras MFP

Üdvözlettel, Veres Sándor