From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Búzás Dániel
Sent: Sunday, January 30, 2011 4:51 PM
To: techinfo@lista.sulinet.hu
Subject: Vmware ESXi kérdés

Kedves Listatársak!

Vmware ESXi rendszerben jártas kollégák segítségét szeretném kérni
elsősorban, mivel az ESXi hypervisor környezetet nagyon nem ismerem, és
felmerült egy-két problémám:

HP Proliant G6 DL380-ra raktam az ESXi-t, 2db 5520-as processzor van a
gépben, illetve 12GByte memória. Erre a környezetre szeretnék egy Windows
2008 R2-őt illetve egy Solarist virtualizáltan elhelyezni.

Az ESXi licenszet (free) megkértem, és aktiváltam is. A gép CPU
eszközinformációnál:

Processor Socket 2
Processor Cores per Socket 4
Logical Processors 16
Hyperthreading Enabled

opciókat látok.

A windows 2008 szerver telepítését követően azonban maximálisan csak:
Number of virtual processors : 8
-ig engedi beállítani, holott ha a windows-t nem virtualizáltan futtatom,
hanem közvetlenűl a gépről akkor 16db processzormagot látok a
feladatkezelőnél, így (az ESX alatt) viszont csak az itt beállított értéknek
megfelelőt. Mitől lehet ez, illetve tudtok esetlegesen erre valamilyen jó
megoldást, hogy további cpu core-ok is látszódjanak?

A másik kérédésem az lenne, hogy az eszközkezelőbe ha belenézek csak
szabványos vga adapterként ismeri fel a vga vezérlőt. A Vmware Tools
alkalmazáscsomagot felmountoltam, feltelepítettem, de nem csinált a vga
driverrel semmit. Normális ez így?

Köszönettel, BD.