On Ked, Február 22, 2011 9:07 pm, Boldog Ferenc wrote:

> Megszoktam, hogy csacsi dolgokat mondanak emberek, néha én is, de ha
> jól értem, akkor ebből az következik, hogy  pl. a helyesírás is az
> alapműveltség része tehát követve a logikát, nem kell tanítani.

Nem jársz messze a valóságtól; ha nem is a helyesírást, de az
irodalomtanítás biztosan "radikálisan átalakítják" a szakiskolai
osztályokban (hogy milyen hatása lesz, hát...).
A http://www.irodalmijelen.hu/node/8728 oldalon olvasható egy interjú a
témával kapcsolatban, amely Dr. Hoffmann Rózsával készült.

Csak egy mondatot szeretnék kiemelni a cikkből, amelyet Dr. Hoffmann Rózsa
nyilatkozott:
"... Az irodalom – sok más tudáselemmel együtt –, mint a
nemzeti alapműveltség része, továbbra is jelen van és lesz a
szakképzésben, de nem önálló tantárgyként. ..."

Egy-két éve vetődött fel egész magas szinten az az ötlet, hogy a biológia,
kémia, fizika (talán ezeket említették) mint önálló tantárgyakat
megszüntetik és helyette valami összefoglaló természettudományi tantárgyat
vezetnének be. Szerintem ez az ötletgazda egész magas pozícióba
kerülhetett.