Sziasztok!

Ötévente selejtezhetők a szerverek, ami pont elég idő arra, hogy az
ember szervertelepítési készségei amortizálódjanak...

Az új "szerverpark" egy nagyvasból és egy kistestvérből áll. A
kistestvér egy NAS, telepített, webes felületen
menedzselhető - elvileg AD integrációt is tud, meg iSCSI-t, majd
meglátom, melyik lesz praktikusabb.

A nagyvas Hyper-V alapon futtat virtuális gépeket. Három merevlemezzel
rendeltem, hogy majd RAID-5-ben
dolgoznak. (gyorsaság és hibatűrés szempontjából)
Kiderült, hogy a rendszerindító lemez nem lehet tagja a RAID-nek,
nosza tettem bele még egyet. (egyelőre használtat)
Utána azt csinálta, hogy kijelölöm a 120GB-os lemezt, hogy oda
települjön a W2008R2, erre csinál még egy 100MB-os partíciót az egyik
terabájtos lemez elejére. Utána azt a lemezt (a maradékát) ismét nem
akarta a RAID-be bevenni. (Vagy én voltam béna, és nem a "megrövidült"
lemezzel kezdtem, az is lehet.) Próbáltam a 100MB-os partíciót előre
létrehozni a 120-as lemez elejére, de ettől még az első egyterás
elejére is tett egyet ugyanúgy.
Végül úgy telepítettem fel a rendszert, hogy csak a 120-as
merevlemezen volt rajta a SATA-kábel, utána simán megcsináltam a
RAID-5-öt a három egyterás lemezből. De kezd gyanús lenni a dolog: a
kötet állapota már egy napja "Újraszinkronizálás", pontosabban a
létrehozás óta, de most járattam egy napig a szervert, hátha csak
időre van szüksége.
Amúgy a kötet működik, és gyorsabb is mint egy-egy merevlemez volt.

Mivel a rendszer egyelőre nem éles, és a virtuális gépek amúgy is
átpakolhatók, így nem lenne nagy meló újrahúzni az alaprendszert - de
azért megkérdezem, hogy normális-e ez így, mert ugye ami jó, azt ne
akarjuk feltétlenül megjavítani... És ha nem jó, akkor hogy kéne a
RAID-5öt összerakni, hogy ne legyen folyamatosan "újraszinkronizálás"
állapotban...

Üdv!: Szilárd