3. VPN. A fogalmat persze ismerem, de még sohasem csináltam. Keresgéltem már
leírásokat, de olyat még nem találtam, ami a teljes folyamatot leírta volna,
tűzfal állítással, kliensen mit kell csinálni stb.

A többi javaslattal (pl. ssh tunnel) őszintén szólva nem tudok mit kezdeni :)

Szia!

IPCOP+OpenVPN-re ezt találtam: http://thinkhole.org/wp/2006/03/28/ipcop-openvpn-howto/ Nem próbáltam végig, mivel nincs a közelemben ipcop, de nem tűnik egetverőnek a beállítása, és az openvpn configot sem kézzel kell összerakni. Ami a beállításnál fontos, hogy neked a Host-To-Network (Road warrior) beállítás kell, mivel nem 2 hálózatot akarsz összekötni, hanem egy gépet a hálózathoz. Tűzfalon csak 1 portot kell beengedni az ipcopon, mégpedig a 1194 (TCP vagy UDP, hogy melyik az openvpn beállítástól függ)

SSH Tunnel: Ha az ipcop-ot eléred ssh-n, akkor ssh-val meg lehet csinálni, hogy a gépeden egy lokális portot, pl localhost:1111 az ssh-n keresztül küldesz az ipcop 3389-es portjára pl. Így RDP-vel a localhost:1111-re kell csatlakoznod, ami ténylegesen az ipcop 3389-es portjára (ami forwardolva van a DC-re) csatlakozol, így a localhost és ipcop között titkosított lesz a kapcsolat. Win-en puttyal a beállítás: http://oldsite.precedence.co.uk/nc/putty.html
Linuxon csak egy parancs kell hozzá:
|ssh -f u...@server.hu -L 2000:server.hu:25 -N|
2000 a lokális port, 25 a távoli port.

Remélem tudtam segíteni, üdv: