Csak az archívum kedvéért:
Olcsó 3000 Ft alatti aktív USB 5 méteres hosszabbító kábelt kaptam kölcsön, ahogy javasoltátok, és azzal már működik is.
Megtoldottam még normál 1,8 méteressel, úgy is jó.
Tehát aki hasonló Canon típust vásárol, kalkulálja bele az árba, hogy esetleg szüksége lesz ilyenre. (HP-nál minden oké, azóta szorgalomból több HP-t is kipróbáltam a normál a 5 méteres kábellel, és simán vitte mindet) Egyébként azt gondoltam is, hogy tudtok mondani valami jelerősítő kütyüt, de őszintén álmomban sem jutott eszembe, hogy létezik usb-rj45 átalakító, amit egyesek javasoltak itt. Azzal az átalakítóval a lehetőségek gyakorlatilag korlátlanok, hiába csak egy egyszerű usb-s eszközről van szó.
Köszi mindenkinek a tippeket, tanulságos volt.

sl