Sziasztok!

Számomra is teljesen egyértelmű, hogy diáklétszám vagy gépszámhoz kell
kötni, különben nem tudják egységesen egyszerűen ellenőrizni amikor kijön
egy ellenőr. A kettő közül számunkra talán a gépszám lenne jobb, mert nem
mindegy, hogy van egy 600 fős iskola egy gépteremmel, meg még másik 5-10
tanári/titkársági/egyéb géppel, ami összesen 20-25 gép, vagy egy másik 600
fős iskola 5-6 gépteremmel, tanári laptopokkal, digitális táblákkal, kb 200
"géppel". Ha tehát diáklétszámhoz kötik, akkor részemről én inkább az
előzőben szeretnék dolgozni...
Természetesen nagyon nem mindegy, hogy milyenek azok a gépek, vagy hogy mi
fut rajtuk. (nagyon nem ugyanúgy számít egy diák gép, meg egy bivaly
szerver, amin fut 5-6 virtuális gép).

Azt hiszem semmi újat nem mondtam eddig, viszont cserébe de majd most
kérdezek
a gépszámba számítanak-e:
- a vékonykliensek
- a hálókábelen lógó nyomtatók/fénymásolók
- a mobil eszközök (iskola vesz sok okostelefont, hogy azon intézzék a
digitális naplózást a tanárok...)
- a digitális táblák
- a programozható robotok
- ...
Lehet, hogy ez egyértelmű mindenkinek, és hogy már most is egészen pontosan
el van döntve, hogy mit hová számolunk, csak én vagyok a buta, és ezek az
adatok már most egészen pontosan minden iskolára meg vannak a fenntartóknál,
de én valahogy kételkedem benne.

Ha írnánk tapasztalati alapon számokat, akkor hátha körvonalazódna. Mindjárt
kezdem is

Üdv:
Előd