From: techinfo-bounces+tamas.gal=netlogon...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-bounces+tamas.gal=netlogon...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of
Kunstár László
Sent: Thursday, October 13, 2011 12:55 PM
To: Techinfo
Subject: RE: a köznevelési törvény kodifikált verziója

Tamás!
Igazad van.
1983 óta foglalkozok informatikával, hálózatokkal. Ezt a témaindító (M.P.)is
tanúsíthatja, az első gépét tőlem vette.
Novelles és más hálózatos vizsgával, felsőfokú végzettséggel kerültem a suliba.
Ez nem volt elég, illetve megfelelő nekik, el kellett végeznem a főiskolán egy
3 éves OKJ-s tanfolyamot, ami már megfelelő nekik.
Hozzáteszem, a tanfolyamot 15-en kezdtük, és csak én végeztem el.

Az is más kérdés, hogy egy 3 évnél régebbi vizsga manapság, ilyen rohamos
fejlődés mellett, már sokat nem ér.

Nem olvastam el eddig minden hozzászólást, a későbbiekben szóba kerülhetett, de
fontos a szerverek száma is. Ezt is valamilyen súllyal figyelembe kellene venni
nem csak a munkaállomás számot, és egy nagyobb szorzóval (mondjuk 1 szerver=10
gép). Az aki a munkaállomásokhoz ért egy gyártó operációs rendszere alatt,
megfelelő jártassággal kezeli, közel se biztos, hogy a szerverekkel is
megbirkózik, pláne egy bonyolultabb struktúra esetén.
-Hányféle operációs rendszert használnak, ezt is nagyobb súllyal kell latba
venni.(+ 1 oprendszer(linux) mondjuk =10 gép) Ami fontos, akkor lehetünk
naprakészek, ha az időnk kb. 80%-ban tanulunk, olvasunk, és a 20%-a marad az
effektív munkára. Ez az arány szerintem kell, ahhoz, hogy egy problémát azonnal
csípőből meg tudjuk oldani, ne csak egy korább hozzászólást idézve "Mekk Elek"
módjára.

-Vizsga: Ki fizeti, munkáltató/munkavállaló? Nem egy olcsó mulatság.
-Mely vizsgák fogadatók el a munkáltató részéről? Egy olcsó OEM előtelepítő nem
biztos, hogy elfogadható.
-Ha a munkáltató anyagilag nem járul hozzá, hogyan követelhet? Az eddigi
vizsgáim 6 számjegyű összegbe kerültek darabonként, most már nemigen tudok rá
pénzt kisajtolni a családi költségvetésből.
-Ami eddig kimaradt a munkáltató részéről, nyomon követni az informatikai
eszközök darabszámának változását, és ehhez igazítani az ezzel foglalkozó
kollégák létszámát. A pályázatok révén a menedzselendő eszközök száma
folyamatosan nő, a régi több éve meghatározott létszám mellett. Persze minél
többféle dologgal kell foglalkozni, annál nehezebb neki teljes mértékig eleget
tenni.

Most találkoztam egy volt kollégámmal, negyedmagával 1000 virtuális szerveret
menedzselnek 24 db vason, mást dolguk nincs persze.

Tamás! Nálad hogyan áll a tanulás/munka aránya %-ban?

A megfogalmazás "végzettség" is érdekes. Amikor kikerülsz az iskolából, papír a
kezedben van akkor "kezdettséged" van. Ha pár éve dolgozol egy területen akkor
"gyakorlat"od van. Amikor leengednek a földbe, akkor van "végzettség"-ed.

Érdekes a magyar nyelv.
"Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön:
emberek és magyarok" (Isaac Asimov)

Kunstár László