Hali, nem tudom, de valaki ott nagyon nem jól végzi a dolgát... :S

Az érettségivel kapcsolatban nyilvánosságra hozott anyagokat el kellene
olvasni:

http://www.oh.gov.hu/kozoktatas/aktualis-erettsegi-2011-osz/2011-oktober-novemberi-nyilvanossagra-hozott-anyagok#10

10.7-es pont egy rtf-re mutat, ami a szoftverlista szerkeszthető változata.

http://www.oh.gov.hu/letolt/okev/doc/ketszintu_erettsegi_2011okt/info_kozep_szoftvervalasztasiny_2011okt.rtf

Az első oldalon a következő szöveggel:
"Az ajánlott nyilatkozatok mintáinak táblázataiban azon szoftverek
felsorolása található meg, amelyekkel az érettségi vizsga feladatlapjai
közel azonos feltételekkel (nehézség, időigény) oldhatók meg.
Természetesen a táblázatokból azokat a szoftvereket, amelyek nem állnak
rendelkezésre az intézményben, törölni kell! Továbbá a lista a helyi
lehetőségeknek megfelelően kibővíthető olyan programokkal, amelyek
funkcionalitásukban,
kezelésükben a megadott programokkal közel azonosak. A lista szűkítése és
bővítése az intézményvezető felelősségi körébe tartozik."

Tehát: a lista tartalma ahogy a jelentkező elé kerül az intézményvezető
felelőssége. Ha a főnök benne hagyta a Adobe PS CS2-t akkor mond meg neki,
hogy szerezze be vagy adjon rá lóvét, ha nem lesz és reklamál a vizsgázó
NEM te leszel a felelős, hanem a főnök!!!

Ezt mi úgy oldjuk meg, hogy eleve kitöröltük azokat a szoftvereket amik
nincsenek. Nincs vita. a saját diákjaink ezeken tanulnak a külsős meg
választhat, hogy akar vizsgázni nálunk vagy nem, mert ezek vannak oszt
jónapot. Nálunk soha nem volt vita meg probléma a szoftverekkel...

Persze eső után...

vcs