2011.12.01. 22:17 keltezéssel, Kovács Marietta  írta:

Használja valaki iskolában? Én most hallottam róla először, de a leírás alapján
elég jó.
Több mint egy éve megelégedéssel használom: átjárónak, proxynak, tartalomszűrőnek, stb. Két internet vonalat fog össze.

1. Win7 enterprise kliensekkel tud AD-ként működni?
Igaz én nem PDC-nek használom, és biztos nem ugyanazt tudja mint egy Win
szerver, de
 - Ha telepíted a szükséges csomagokat, akkor PDC-ként tudod használni.
 - Tudomásom szerint a Win 7 klienseket is be lehet léptetni a létrehozott
tartományba.
 - Felhasználókat talán nem lehet  létrehozni tömegesen.
 - Akár egy már a hálózatban lévő Win AD-ből is tud authentikálni, néhány
kattintás az egész. A megfelelő csomag telepítésekor kell beállítani.
 - Egy másik Zentyal-lal tudja szinkronizálni a felhasználói adatokat.

2. Hol van az eb elhantolva? Ami ilyen "out-of-the-box" Linux szerver
megoldásokkal találkoztam, némi piszkálás után mindig kiderült, hogy szép és jó, de 50
usernél többet csak a fizetős verzió tud, vagy nem lehet benne csak 10 mail címnél többet
létrehozni vagy nincs kimenő forgalomszűrő a tűzfalon, csak a fizetős verzióban stb.
Biztos vannak korlátozásai, de szerintem ez a Windows szerverekre is elmondható. Attól függ mire akarod használni. Tudomásom szerint alap esetben itt a támogatásért kell fizetni, ezt leszámítva szerintem egy majdnem teljes funkcionalitású rendszert használhatsz. Igaz biztos van egy-két olyan plusz szolgáltatás amit csak támogatással együtt vehetsz igénybe.

Üdvözlettel: Veres Sándor