Felmerült az iskolai honlap átalakítása.
Elsősorban a Joomla tetszett meg, de nincs benne tapasztalatom.
Kérdéseim:
- iskolai honlapot érdemes-e Joomla alapon működtetni?
- mennyire biztonságos a Joomla?
- egyéb pozitív vagy negatív tapasztalat?
(olvastam olyan cikket, amely a "könnyen törhető" kategóriába sorolta, igaz régebbi verziókra vonatkozott, nem az 1.7.x-re.
Köszönettel:
Bálint István

Üdv!

Van némi nemű szolgáltatói tapasztalatom is a joomlával kapcsolatban.
Az alapvető véleményem felhasználói szempontból pozitív.
Ha nem használsz szedett-vedett komponenseket (sajnos néha csak az van egy adott feladatra), és nem lesz az oldal nagyon nagy látogatottságú, akkor szerintem nem lesz gond. Elég sok feltört joomlát láttam már, és fórumokon is találni szép számmal törési lehetőségeket, de egy kis látogatottságú oldalra nem fognak rászállni. A legfontosabb védekezés szerintem, hogy amit csak lehet írásvédetté teszel. Ugyanis az általános módszer, hogy egy rootkit-et másolnak fel image vagy más írható könyvtárba, és onnantól kezdve azt csinálnak, amit akarnak.

Az általános feltörés egyébként csak annyi, hogy a template-be (vagy az index.php-ba) beszúrnak mindenféle reklámokat, ami így a főoldal tetején/alján megjelenik. Ha ezeket a file-okat írásvédetté teszed, akkor a robotok (99%-ban robotokkal csinálják szerintem) elhasalnak, és nem próbálkoznak.

Üdv:

Attesz