Üdv!

Én például külsős rendszergazda vagyok egy általános iskolában, havi x
órában, és nem hiszem,
hogy az átállás időigényét és költségét, ami ugye plusz munka
belekalkulálta a vezetőség a már rég leadott költségvetésbe.

2011.12.27. 13:57 keltezéssel, Gyurman Attila írta:
> Ha jól tudom a TOIP is előírja a rendszergazda meglétét, még ha nem is
> teljes munkaidőben, de kell lenni. Nyilván sok helyen ezt a számtech
> tanárokkal oldják meg, és ők nem biztos (tisztelet a kivételnek) hogy
> egy ilyen szintű átállást meg tudnak valósítani.

Nálunk az iskolában van Xclass ami nem fog futni Linux alatt, ezen kívül
a nyelvi laborba
vett nyelvoktató programok sem fognak futni, és az eddig x év alatt
megvásárolt oktatóprogramok sem.
A digitális táblákhoz sem biztos, hogy van linuxos meghajtóprogram és
szoftver, bár ennek még nem
néztem utána.

> Szerintem itt kell egy kicsit elgondolkodni, és egy nagyon nagy
> különbséget tenni iskola és iskola között. Vegyük az általános
> iskolákat, ebből van a legtöbb. Ezek 99%-ában szerintem teljesen
> megállja a helyét, hogy az MS szoftverek helyettesíthetőek az open
> source szoftverekkel. És akár már márciustól. Nem beszélve arról, hogy
> legtöbb helyen még XP és office2003 van, ami azért jó, mert mire
> elvégzi az ált iskolát, ilyen már sehol nem lesz, és tanulhatja meg a
> 3-4 verzióval újabbat.

Az M$ eddig is igen kedvezményesen adta az iskoláknak a szoftvereket,
nézd meg a különbséget
mondjuk egy Windows 2008 r2 szervernél egy vállalati és egy oktatási
változat ára között.
Nem csak Windowsról és Office-ról van szó mert mi pl. miután általános
iskola vagyunk meg kellett
venni a Win 2008 r2-t, mert szerver csak középiskoláknak járt, de az
ügyfél hozzáférési licenceket nem
kellett megvenni, mert azt biztosította a tisztaszoftver ingyen, minden
típusú iskolának az M$ minden szerver termékéhez.
Azaz eddig elég volt exchange-t venni, a szerver CAL-ok "ingyen" voltak,
azaz biztosították.

> [...]
> office=MS Office 2003. A 2007 és 2010 itt még nagyobb változást
> jelent, mint a 2003->Libreoffice.
>
> Amiről a listán a vita folyik az elmúlt napokban, az a diákok kisebbik
> részét érinti. Nem tudok pontos számokat, hogy eddig mennyibe fájt az
> államnak az MS szerződés, de abban biztos vagyok, hogy annak nagy
> része kidobott pénz volt. Én azt tartanám a normális megoldásnak, ha
> most kihoznának egy olyan rendszert, ahol az iskolák egyedileg
> igényelhetnének MS licenceket. Vagy még jobb lenne ha az MS kapcsolna,
> és kedvezményesen adná az iskoláknak a prof verziókat és az office-t.

Ha nincs betervezve keret - még ha lenne is rá pénz, de az sincs -, mert
akkor még nem volt tudható  és nem biztosítanak rá,
 akkor miből kellene tudni bármit is megvalósítani, ráadásul tanév közben.

Attila