2012/1/6 Gábor Denkinger <dengabor.techi...@gmail.com>:

> Ha így belegondolok, akkor RAID5 3 HDD-ből, ha 1 HDD kiesik akkor megáll a
> rendszer. Igaz?
> Szóval ha továbbra is RAID5-t szeretnék, akkor min 4 HDD legyen?

RAID-5 esetén akár hány diszkből áll is egy elemez kiesését éli túl.
Ez annyit jelent, hogy
3 lemezből 2/3 a hasznos terület
4 lemezből 3/4 a hasznos
Ha 4 diszkből készítesz RAID-5 -őt, úgy, hogy 1 ebből SPARE, akkor
ha kiesik egy akkor a tartalék lép, be helyére és így a csere idejére
is megmarad (1 lemeznyi) hiba tűrés.

Sebesség szempontjából a RAID-5 nem túl optimális.
Nekem a továbbra is a RAID-1 vagy a RAID-10 jön be jobban.
Persze ma már a 6 -on is lehet gondolkozni.

Ha a pénz lehetővé teszi bármilyen raid-et is használok egy tartalék
diszk kerül bele.
(nem a suliról beszélek :( - ott erre nincs pénz).

--
Üdvözlettel:
Gerendás Zoltán