On Tue, Jan 17, 2012 at 08:20:18PM +0100, Molnar Peter wrote:
> Hello!
> A 3 windows szerver lecserelese Linux-ra 0 Ft szoftver koltseg.
> A 100 munkaallomas lecserelese Linux-ra 0 Ft szoftver koltseg.
> Windows-os rendszergazda kepzese linuxra:
> http://www.linuxtanfolyamok.hu/
> 65.000+65.000+65.000+150.000 Ft= 345.00 Ft
> Tanari kar tanfolyami kepzese:
> 50 tanar 20.000 Ft= 1.000.000 Ft

Ezt így durva volna számolni. Átlagtanár képzésére, ha értelmesen használja
a számítógépet, szerintem nem kell költeni. 0 Ft. Nem mondom, hogy nincs
olyan, aki nagyon spéci cuccokat használ, de egy kezemen meg tudom számolni,
hogy a mi 60+ fős tanári karunkban ki az, aki a windows+firefox+office
programokon túl bármit is döntően használ.

> Tehat az atallas mindenkeppen tobb ev alatt terulne meg, mikozben az arral
> szemben uszunk.

Néhány év alatt megtérül. Közben az Országnak még nagyobb plusz (én magam
hallottam főnöktől, hogy megveszi minden gépre a windows + ms office
licenszt, pedig tudja, hogy az ő cégében ez semmi (nulla) pluszt hoz a
linux + openoffice-hoz, hogy ne kelljen a kifogásokat hallani, miszerint
,,megcsinálnánk az adminisztrációt, csak ehhez alinuxhoz nem értünk''.

> Emlekezzetek ra, azert szunik meg a tisztaszoftver, mert
> versenysemlegesseget akarnak, s penzt megtakaritani.
> Egyik sem teljesul.

Hogy felnőtt emberek ,,versenysemlegességet'' kérnek számon az árak
figyelembe vétele nélkül, ezt sosem tudom megérteni. Most a vonatkozó
szoftverek minősítése nélkül: szerintetek az normális volna, hogy
,,itt egy ferrari meg egy skoda, én fizetem, hogy objektíven tudjál
dönteni, melyik a jobb választás; melyiket kéred?'' Igenis a választás
egyik fontos (jó esetben nem az egyetlen!) szempontja az ár. Ha
versenysemlegességet akarunk, az igenis úgy megy, hogy választhatod ezt
ennyiért vagy azt annyiért. És a versenysemlegesség biztosítása szerintem
igenis az, hogy mindegyik választást ugyanannyival támogatjuk.
Nem mondom azt se, hogy a versenysemlegesség (a legfontosabb) cél,
csak irritál, amikor valaki beköpi, hogy ezzel megszűnik a
versenysemlegesség...

PS: Hangsúlyozom, hogy _szerintem_ az, ami csinálnak, alapvetően jó, de
ahogy csinálják -- két hónapos átfutási idővel a kb. három év  helyett --
vérgeciség.

--
PTG
Q:      Why did the programmer call his mother long distance?