On Thu, May 31, 2012 at 07:51:46PM +0200, Istvan NAGEL wrote:
> [...]

Ezt megmagyaráznád? Mi az, hogy "csak az interneten keresztül" érhető
el? Ha fizikailag ott van a gép (belső ip-je is van), akkor valamit
rosszul routoltok szerintem, ha a külső ip-n lévő szolgáltatás csak
nagy kerülővel érhető el.

> Köszi Zsolt, de ha lesz egy kis időd ezt részletezhetnéd, mert nem
> vagyok expert...
>
> A cím http://moodle.mixat.hu
> a publikus IP 89.147.78.1
> a belső IP 172.16.2.250
>
> szóval mit hová?

Van-e névkiszolgálód? Ha igen, akkor a lokális dnscache-edbe kell
beírnod, hogy a belső hálós gépeknek a belső ip-t mondja a moodle.mixat.hu
névre.

Ha nincs névkiszolgálód, akkor az összes belső kliens hosts fájljába
(windowson c:\windows\system32\drivers\etc\hosts, linuxon /etc/hosts)
be kell írnod annyit, hogy

172.16.2.250   moodle.mixat.hu

De szerintem inkább a rootolást javítsd meg, nálunk is az összes
iskolai szolgáltatást (webszerver, webmail, stb.) a belső hálóról
is a publikus ip-n érnek el tanárok/diákok, és ez mégse generál
kifelé forgalmat.

--
PTG
<rcw> those apparently-bacteria-like multicolor worms coming out of