From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Fodor Zsolt
Sent: Friday, August 10, 2012 12:15 PM
To: Techinfo
Subject: Re: radius zentyal

On Fri, 10 Aug 2012 11:59:06 +0200, Horváth Péter wrote
> A tplink wr543 router biztosan nem alkalmas a feladatra.

A dokumentáció alapján
http://www.tp-link.com/resources/software/2008716160729.pdf
az adott eszköz is biztosan alkalmas a feladatra.
Meglehetősen sok tp-link eszközt használunk, éppen ilyet nem, de a
beállítási lehetőségei és a leírás alapján szerintem ezzel nincs gond.
(Az más kérdés, hogy milyen terhelést bír az eszköz.)

> Nem router kell, hanem access point. Ezekben lehet radius szervert
> beállítani, amik akkor 802.1x protokollt fognak használni.

A doksiban szerepel.

> Viszont
> ez azt jelenti, hogy az összes laptopra ami csatlakozni fog kell
> tanusítványt telepíteni, és a freeradius-ra is.

Nálunk - igaz egy webes felületen megadott külön jelszóval, de - több, mint
300 felhasználó vette igénybe ilyen-olyan notebookról, netbookról, mobilról.
(Sőt, egy rendezvényen kb. 200 idegen, bár ott ez a rendszer nem volt jó
választás.) Szóval a freeradiusra kell tanúsítvány, a kliensekre
tapasztalatom szerint nem.

Üdv: Fodor Zsolt