> Amennyiben harmadik fel kezeli az adataidat...

Nem is értem, a kérdést. Pontosabban értem. De egy diák tanulásához
szükséges adatait, házifeladatainak tárolásához milyen bunker kellene?
A levelezéshez éppen olyan jó, mint bármelyik webes levelező felület.
Nem a felhő lenne a helyi fájlszerver. Nem itt lenne az elektronikus
napló, nem itt lennének az ügyviteli szoftverek...
A kommunikációhoz bőven jó

> Mit vallal? Ki kezeli az adataidat?
Mindenki kezeli a saját adatait. Ha egy iskolai rendszergada csinálja,
az mennyivel biztonságosabb?
Egy dolgozatfeladatsort (azt hiszem, ennél nagyobb titok nem nagyon
lehet egy ilyen szerveren) sokkal könnyebb egy helyi rendszergazda
segítségével megszerezni, mint a háló rendszergadájától vagy mástól.
Pusztán azért, mert ahhoz, személyes kapcsolat kell, hogy tudjuk, hogy
kinek értékes a dolgozat előre megismerése, ki, mivel zsarolható...

> Kinek a fejet fogod utogetni, ha adataid vesznek?
Szerintem egy iskolában bármikor előfordulhat teljes áramtalanítás. A
felhőnél ennek az esélye összemérhetetlenül kisebb.

> Ki ferhet hozza az adataidhoz?
Az, akinek ez érdekében állna, nem valószínű. Hacsak
figyelmetlenségből el nem árulom a jelszavamat. Amúgy ez minden más
esetben is ugyanilyen.

> Jelenleg van szerzodes Microsoftttal. Mi lesz jovore? Mi lesz az adataiddal,
> rendszereiddel?
Letöltöm helybe (pontosabban a fájlok folyamatosan frissülnek a helyi
háttértáron),

> Banalis, de milesz, ha Pista bacsi eltepi a markolo kanallal a drotot? (mas
> globalis esemenyt fel se hozok.)

Melyiket? szerintem az esetek jelentős részében lokális, időben
átmeneti problémáról van szó. Minél közelebb vágják el a felhőhőz azt
a kábelt, annál nagyobb sebességgel javítják ki. (pl. cunami után,
előbb javítanak ott, mint az iskola környékén, de a cunami ott kisebb
hatású lesz, mint a Kárpát-medencében)

> Ha az iskola diakjai tenyleg ott taroljak az adataikat, egy informatika ora
> alkalmaval ki fog tudni internetezni, ha meg arra is keves szokott lenni a
> savszelesseg?

A torrent sokkal nagyobb sávszélesség-vágás. Az óra alatt nem kell a
felhő. óra elején és végén elég másolni (de nem is ez lenne a
legfontosabb, hiszen ez nem kommunikáció)

> Tenyleg biztos vagy benne, hogy a tarolok kozott nincs atjaras?
> (...dolgozatiras? ...jegyek?)

Ebből látszik, hogy a minősítésed irreleváns. A felhőben futó
szervereknek nem ez a feladata. Kommunikációs feladatok ellátására
adják.

> Ajanlom mindenkinek nezzen szet a portalrendszerek kozott! Horde (levelezes,
> naptar, cimtar, fajleleres, jogosultsagok...), OpenKM (allomany,
> jogosultsagkezeles, chat, dashbord...), OpenGroupware...
> Gyengebb vasakkal is megvalosithato, ha mas nem HAproxy... (Step by step
> leirasok tomkelege)
>
> Munka kell hozza...

Ajánlom mindenkinek, hogy mérlegelje, mennyi pénzért mennyi munkát
vállal. Milyen minőséget tud produkálni, mennyire bírja a kritikát
(nem tetszik, még ez is kellene...)
Ha van már öltönyöd, kosztűmöd, talán nem újdonság, hogy a konfekció
nem tökéletes. Ha szabó készíti, az sem biztos, hogy jobb lesz de
valószínűleg drágább.

SzTZs