Hello!
Nemigen  látok más megoldást, mint felrakni (akár egy virtuális gépre)
9.10-es ubit, leállítani a mysql szervert, bemásolni a.....
Ez így nem hiszem hogy menni fog. 9.10-es ubi már nem támogatott, nem fogja tudni letölteni a telepítőt. Ha meg is van a régi telepítő lemez, ahhoz nem hiszem, hogy találni fogsz csomagokat. Ha szerencséd van, és rendszeresen frissítetted anno a 9.10-est akkor már azon is lehetett 5.x -es mysql. Ekkor jó esélyed van rá, hogy simán a /var/lib/mysql/<adatbazis> könyvtár másolásával vissza tudod állítani.
Konkrétan kipróbáltam, 5.0.51 ről másolással vittem át egy adatbázist 5.5.24 -re
A /var/lib/mysql könyvtárban van egy mysql_upgrade_info fájl, abban benne van
az épp aktuális verzió száma.
Ha viszont a főverziószám nem stimmel, akkor úgy nem hiszem, hogy menni fog.

Ja! A másolás után a mysql szerveredet újra kell indítanod! Ubi alatt a restart
mysql paranccsal.
CsIP